وقت گذاشتن برای نوازش خود در خانه می‌تواند راهی فوق العاده برای آرامش، تجدید قوا و تمرین مراقبت از خود باشد. چه به دنبال استراحت پس از یک روز طولانی باشید و چه به‌دنبال استفاده از TLC بسیار مورد نیاز خود هستید، در اینجا هفت مرحله و 18 نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ای لوکس در آسایش خانه خود ایجاد کنید.

مرحله 1: خلق و خو را تنظیم کنید ایجاد یک محیط آرام برای یک جلسه نوازش ضروری است. کم نور کردن چراغ ها، روشن کردن شمع های معطر، پخش موسیقی آرام بخش و استفاده از اسانس ها یا پخش کننده های آروماتراپی برای پر کردن هوا با رایحه های آرامش بخش را در نظر بگیرید.

مرحله 2: حمام را آماده کنید یک حمام گرم می‌تواند برای ذهن و بدن شما معجزه کند. برای بهبود تجربه، مقداری نمک حمام، حباب یا روغن ضروری اضافه کنید. همچنین می‌توانید چند قطره روغن اسطوخودوس را روی یک پارچه شستشو بریزید و برای آرامش بیشتر آن را روی پیشانی خود قرار دهید.

مرحله 3: لایه برداری قبل از رفتن به حمام، مدتی را به لایه برداری پوست خود اختصاص دهید. از یک اسکراب ملایم یا برس بدن برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کنید و پوستی صاف تر و سالم تر نشان دهید. روی نواحی مستعد خشکی مانند آرنج، زانو و پا تمرکز کنید.

مرحله 4: ماسک صورت در حین حمام کردن، از ماسک صورت متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. گزینه های مختلفی وجود دارد، از جمله ماسک های خاک رس برای پاکسازی عمیق، ماسک های آبرسان برای پوست های خشک و ماسک های ورقه ای برای افزایش سریع آبرسانی. دستورالعمل های روی بسته بندی را برای بهترین نتیجه دنبال کنید.

مرحله 5: درمان مو با استفاده از ماسک یا نرم کننده موی مغذی، موهای خود را نوازش کنید. آن را روی پوست سر و تارهای موی خود ماساژ دهید، سپس موهای خود را در یک حوله گرم یا کلاه دوش بپیچید تا محصول عمیقا نفوذ کند. قبل از شستشوی کامل، آن را برای مدت زمان توصیه شده روی پوست بگذارید.

مرحله 6: مانیکور و پدیکور با افراط در مانیکور و پدیکور به دست ها و پاهای خود کمی توجه کنید. ناخن‌هایتان را کوتاه کرده و شکل دهید، آن‌ها را در آب گرم خیس کنید، کوتیکول‌ها را عقب برانید، با یک اسکراب لایه‌برداری کنید و با یک کرم یا روغن غنی مرطوب کنید. کار را با رنگ لاک مورد علاقه خود به پایان برسانید.

مرحله ۷: زمان استراحت پس از انجام مراحل قبلی، زمان آن است که به طور کامل استراحت کنید و از جلسه نوازش لذت ببرید. خود را در یک ردای دنج بپوشانید، با یک پتوی نرم بپوشید، یک فنجان چای گیاهی گرم بنوشید و در یک کتاب خوب شیرجه بزنید یا فیلم مورد علاقه خود را تماشا کنید. به خودتان اجازه دهید تا کاملاً آرام شوید.

18 نکته برای نوازش کردن خود در خانه:

  1. یک لیست پخش آرامش بخش از آهنگ ها یا صداهای مورد علاقه خود ایجاد کنید.
  2. از فوم غلتک یا توپ ماساژ برای کاهش تنش در عضلات خود استفاده کنید.
  3. برای بهبود گردش خون و لایه برداری پوست، قبل از دوش گرفتن، مسواک زدن خشک را امتحان کنید.
  4. برای نرم و مرطوب نگه داشتن لب‌هایتان از یک بالم لب آبرسان استفاده کنید.
  5. قبل از استفاده از ماسک از یک بخارپز برای باز کردن منافذ پوست صورت استفاده کنید.
  6. با خیس کردن پاهای خود در آب گرم با نمک اپسوم، خود را با آبگرم پا پذیرایی کنید.
  7. تمرینات تنفس عمیق یا مدیتیشن را برای تقویت آرامش انجام دهید.
  8. از لوسیون یا روغن معطر بدن بعد از حمام استفاده کنید تا پوستی صاف ابریشمی داشته باشید.
  9. از غلتک یشم یا ابزار گوا شا برای ماساژ صورت و کاهش پف صورت استفاده کنید.
  10. برای ماساژ ملایم پوست سر در حین شامپو کردن موهایتان وقت بگذارید.
  11. چند چوب بخور روشن کنید یا از پخش کننده اسانس برای یک تجربه معطر استفاده کنید.
  12. اسکراب بدن خود را با استفاده از موادی مانند شکر، تفاله قهوه، یا نمک دریا انجام دهید.
  13. برای کاهش پف زیر چشم از ماسک چشم خنک کننده یا برش های خیار استفاده کنید.
  14. برای داشتن خوابی بهتر، از یک روبالشی ابریشمی مجلل پذیرایی کنید.
  15. از فناوری فاصله بگیرید و از زمان بدون صفحه نمایش لذت ببرید.
  16. با تمرکز بر لحظه حال و لذت بردن از هر احساس، ذهن آگاهی را تمرین کنید.
  17. برای تغذیه و محافظت از موهای خود از نرم کننده یا سرم مو استفاده کنید.
  18. یک دفتر خاطرات داشته باشید تا افکار، احساسات و لحظات سپاسگزاری خود را یادداشت کنید.

این مراحل و نکات می‌تواند به شما کمک کند تا یک روال نوازش را ایجاد کنید که متناسب با ترجیحات و نیازهای شما باشد. به یاد داشته باشید، مراقبت از خود برای رفاه کلی شما ضروری است، بنابراین زمانی را برای نوازش در خانه اختصاص دهید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...